معرفی بهترین دستگیره برای کابینت

معرفی بهترین دستگیره برای کابینت

ممکن است بسیاری از افراد اهمیت برخی از یراق آشپزخانه مانند دستگیره کابینت را زیاد در نظر نگیرند. در ظاهر ممکن است بگویید دستگیره کابینت فقط برای باز و بسته کردن درب کابینت کاربرد دارد؛ اما این وسیله کوچک به صورت نامحسوسی روی زیبایی آشپزخانه تاثیرگذار خواهد بود. پس هنگام انتخاب رنگ و جنس و مدل دستگیره کابینت و خرید بهترین دستگیره برای کابینت باید با دقت زیادی عمل نمایید.

همچنین از آنجایی که دستگیره‌های کابینت جزء بخش‌هایی هستند که با آنها بیشترین تماس را دارید؛ کیفیت و مقاومت آنها نیز اهمیت بالایی دارد. ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی و معرفی بهترین دستگیره برای کابینت بپردازیم. لطفاً ما را تا انتها همراهی بفرمایید.

اهمیت استفاده از دستگیره برای کابینت

دستگیره جزء مهمترین یراق مربوط به کابینت بوده که به صورت پنهان روی زیبایی دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار خواهد بود و معمولاً متخصصین دکوراسیون داخلی آشپزخانه از دستگیره کابینت به عنوان جواهرات آشپزخانه یاد خواهند کرد.

به هیچ وجه نمی‌توانیم از نقش موثر دستگیره کابینت در تزیین و زیبایی کابینت‌ها چشم پوشی کنیم؛ لذا انتخاب بهترین انواع دستگیره بسیار مهم است. برای انتخاب یک دستگیره مناسب برای کابینت ابتدا باید سلیقه خود را در نظر بگیرید و همچنین عمودی بودن یا افقی بودن را کابینت‌ها را نیز در نظر داشته باشید. سپس به استایل و سبک دکوراسیون آشپزخانه‌تان توجه کنید؛

به عنوان مثال اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است، به هیچ وجه از دستگیره‌های کلاسیک استفاده نکنید. در نهایت هارمونی و تعادل رنگ‌ها را در نظر بگیرید و به ملاحظات زندگی خودت توجه کنید. مثلا اگر دوست ندارید کودکانتان درب کابینت را باز کنند، بهتر است از دستگیره‌های مخفی استفاده کنید.

به طور کلی انتخاب دستگیره مناسب برای کابینت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه ما چند مدل از بهترین انواع دستگیره کابینت را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع دستگیره کابینت

انواع مدل دستگیره کابینت

☆ دستگیره خطی: این نوع دستگیره‌ها جزء پرکاربردترین و رایج‌ترین دستگیره کابینت موجود در بازار است که معمولاً برای کشوها و درب‌های افقی قابل استفاده هستند و در دو نقطه با بدنه درب کابینت اتصال پیدا کرده باز و بسته می‌شوند. اندازه دستگیره‌های خطی تا ۳۰ اینچ است.

☆ دستگیره کابینت مدرن: این نوع دستگیره‌ها متناسب با نامی که دارند برای آشپزخانه های مدرن مناسب هستند و اکثر آنها لوکس و خلاقانه‌ای دارند. دستگیره کابینت مدرن برای دیزاین‌های مینیمال نیز مناسب است.

☆ دستگیره دکمه‌ای: یکی از مدل‌های جذاب که ظرافت و زیبایی منحصر به فردی دارد، دستگیره کابینت دکمه‌ای است و برای نصب آن شما فقط به یک پیچ احتیاج دارید. این نوع دستگیره‌ها در یک نقطه به کابینت متصل خواهند شد.

نکته‌ای که در رابطه با دستگیره دکمه‌ای کابینت وجود دارد این است که معمولاً برای کشوهایی که وزن سنگین دارند، مناسب نمی‌باشد و بهتر است برای کشوهای سنگین‌تر از دستگیره‌های خطی بهره بگیرید.

☆ دستگیره مخفی: یکی از محبوب‌ترین دستگیره‌های کابینت موجود در بازار، دستگیره مخفی است که در هیچ قسمتی از کابینت دیده نمی‌شود. این نوع دستگیره‌ها برای آشپزخانه‌های مدرن و خانه‌هایی که کودکان خردسال دارند، پیشنهاد می‌شود.

ضمنا در کابینت‌های هایگلاس و ام دی اف بیشتر از دستگیره مخفی کابینت استفاده می‌کنند. این دستگیره‌ها نسبت به سایر دستگیره‌های کابینت قیمت بیشتری داشته و عیب آنها این است که تمیز کردنشان اندکی مشکل است.

☆ دستگیره شاخه‌ای: این نوع دستگیره نیز یکی از انواع دستگیره مخفی به شمار می‌آید که برای قرار گرفتن روی درب کابینت کمی از طول در کابینت را کاهش می‌دهد تا بدین ترتیب فضای لازم برای انگشتان دست فراهم گردد و درب کابینت به آسانی باز و بسته شود. از دستگیره‌های شاخه‌ای معمولاً برای کابینت‌های پایینی استفاده می‌کنند.

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های دستگیره شاخه‌ای، دستگیره پروفیلی L و U می‌باشد. این نوع دستگیره‌ها در فضای بین کابینت نصب شده و موجب پیشگیری از ساییده شدن درب کابینت می‌شوند.

☆ دستگیره قطره ای: این نوع دستگیره‌های کابینت به دلیل طراحی سنتی که دارند؛ بیشتر در سبک‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طرح آنها از یک لولا استفاده شده است و شباهت بسیاری به کوبنده‌های در قدیمی دارند. با توجه به اینکه دستگیره قطره‌ای جنبه تزیینی دارد؛ معمولاً کاربرد کمتری خواهد داشت.

☆ دستگیره تو کار: این نوع دستگیره‌ کابینت، جزء دستگیره‌های مدرن محسوب می‌شود و معمولاً در کابینت‌های مدرن از آن استفاده می‌شود. دستگیره توکار ظاهری جذاب و شیک را به آشپزخانه شما می‌بخشد و شما می‌توانید برای انواع کابینت‌های هایگلاس و ام دی اف از آن استفاده کنید.

☆ دستگیره کلاسیک: این نوع دستگیره‌ها جزء یکی از لوکس‌ترین انواع دستگیره کابینت هستند که طراحی و ظرافت منحصر به فردی دارند و معمولاً نقش‌های زیبایی روی آنها طراحی شده است.

از دستگیره کلاسیک طبیعتاً در کابینت‌های کلاسیک استفاده خواهد شد. معمولا این نوع دستگیره ها ظاهری مجلل و شیک به کابینت‌ها می‌دهند. اغلب در کابینت‌های رومی از دستگیره‌های کلاسیک استفاده می‌کنند.

☆ دستگیره فنجانی: دستگیره‌های کابینت بیشتر برای کشوها کاربرد داشته و همانطور که از نامش پیداست، شبیه یک فنجان نصفه است. البته دستگیره فنجانی با نام دستگیره نیمه ماه نیز شناخته می‌شود و انگشتان دست در قسمت زیر دستگیره قرار خواهد گرفت. هنگام نصب این نوع دستگیره کابینت، پیچ‌های آن رویت نمی‌شود و معمولاً افرادی که سلیقه خاصی دارند، از آن استفاده می‌کنند.

☆ دستگیره مغناطیسی: این نوع دستگیره‌ها که به آنها دستگیره کابینت آهنربایی یا مگنتی نیز گفته می‌شود، جزء بهترین دستگیره‌های موجود در بازار هستند که طول عمر بالایی داشته و در صورت خراب شدن به راحتی می‌توان آنها را تعمیر نمود. در ضمن برای آشپزخانه‌هایی که سبک مدرن دارند، دستگیره‌های مغناطیسی انتخاب مناسبی می‌باشند.

دستگیره مخفی

رنگ دستگیره کابینت

رنگ دستگیره کابینت و میزان هماهنگی آن با رنگ کابینت‌ها تاثیر زیبایی روی نمای کلی کابینت می‌گذارد. فرقی نمی‌کند که شما از چه رنگی برای کابینت و دستگیره استفاده می‌کنید؛ مهم این است که رنگ آنها با یکدیگر تطابق داشته باشد و موجب زیبایی فضای داخلی آشپزخانه گردد. در این قسمت به چند مورد از بهترین حالت هماهنگی رنگ کابینت با دستگیره آن اشاره می‌کنیم:

۱_رنگ دستگیره کابینت طلایی با کابینت سفید: معمولا کابینت‌های سفید با دستگیره‌های طلایی رنگ هماهنگی و هارمونی زیبایی را ایجاد می‌کنند و در آشپزخانه جلب توجه خواهند کرد. اگر برای کابینت‌های هایگلس براق از دستگیره طلایی استفاده کنید، فضای آشپزخانه شما پرنورتر و بزرگ‌تر نشان داده می‌شود و جلوه‌ای لوکس‌تر به آشپزخانه هدیه داده خواهد شد.

۲_رنگ دستگیره مشکی برای کابینت سفید: در گذشته دستگیره‌های مشکی آنقدر محبوب نبود؛ اما این روزها اکثر سازندگان کابینت از مشکی به عنوان رنگی که در آشپزخانه خودنمایی می‌کند، استفاده می‌کنند. در صورتی که از کابینت‌های سفید برای آشپزخانه خود استفاده کرده‌اید، بد نیست که دستگیره مشکی را روی آن امتحان کنید.

۳_رنگ دستگیره نقره‌ای با کابینت سفید: اگر مسئولیت انتخاب رنگ دستگیره کابینت خود را به طراح کابینت بسپارید؛ به احتمال ۹۰ درصد رنگ نقره‌ای را انتخاب می‌کند که با انواع و اقسام کابینت‌ها در رنگ‌های مختلف همخوانی دارد و ریسک آن کم است.

رنگ نقره‌ای به دو شکل براق و مات در بازار وجود دارد که رنگ براق آن محبوب‌تر است. دستگیره کابینت نقره‌ای روی کابینت سفید نمای زیادی دارد و انتخاب بسیار مناسبی برای اکثر آشپزخانه‌ها می‌باشد.

دستگیره کابینت

قیمت دستگیره کابینت

قیمت دستگیره کابینت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در اینجا به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • جنس: امروزه از متریال‌های مختلفی برای ساخت دستگیره کابینت استفاده می‌شود. به این ترتیب یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت نهایی دستگیره کابینت، جنس آن است؛ مثلاً قیمت دستگیره کابینت سرامیکی با قیمت دستگیره کابینت استیل یکسان نیستند و معمولاً دستگیره‌های سرامیکی دارند.

  • سایز و اندازه: همه ما می‌دانیم که دستگیره‌های کابینت در ابعاد مختلفی وجود دارند و بنابر مدل کابینت یکی از آنها انتخاب می‌شود. هر چقدر متریال ساخته شده برای دستگیره بیشتر باشد و در واقع سایز و ابعاد آن زیادتر باشد، قیمت نهایی افزایش پیدا می‌کند.

  • طرح و مدل: طرح و مدل دستگیره کابینت نیز تاثیر زیادی روی قیمت نهایی آن دارد؛ به عنوان مثال برخی از طرح‌ها، مدل‌های هنری بیشتری رویشان انجام شده است؛ به همین دلیل ضمن شیک‌تر بودن و لوکس‌تر بودن، قیمت بالاتری نیز دارند. مثلاً قیمت دستگیره کابینت نگین‌دار نسبت به قیمت دستگیره کابینت نئوکلاستیک ساده بیشتر است.

  • برند سازنده: برای همه محصولات، قیمت برندهای مختلف چه خارجی باشد و چه ایرانی با یکدیگر فرق دارد؛ به عنوان مثال قیمت دستگیره کابینت نایس با قیمت دستگیره بهریزان تفاوت دارد. در برخی از موارد نیز یک دستگیره از دو برند مختلف کاملاً شبیه به هم هستند.

  • اما به دلیل شهرت یک برند یا سیاست‌گذاری‌های مدیران آن کارخانه، یکی از برندها با قیمت بیشتری به بازار عرضه می‌شود. لذا هنگام خرید دستگیره کابینت سعی کنید ضمن توجه به طرح و رنگ و کیفیت، مناسب‌ترین گزینه را از نظر برند و قیمت پیدا کنید.
برچسب ها:

این مقاله بدون برچسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *